Stacjonarna konferencja Nauczycieli przedmiotów przyrodniczych we Wrocławiu

14-16 marca 2025 r. Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych zaprasza wszystkich aktywnych Nauczycieli na wyjątkowy 32. zjazd! Wydarzenie pełne będzie aktywności związanych z metodyką nauczania, nowościami w dydaktyce, praktycznymi radami, planowaniem i wykonywaniem doświadczeń. Całość dopełni piękno Wrocławia i dodatkowe atrakcje “okołonaukowe”.

Program konferencji

Organizatorzy zastrzegają możliwość zmian w planie. Z pewnością nie zmieni się godzina rozpoczęcia oraz zakończenia zjazdu.

Prowadzący

Sylwetki Prowadzących

sylwetki Prowadzących - PSNPP 2025 - kliknij żeby otworzyć prezentację w nowym oknie

Warsztaty i postery

I sesja warsztatowa (sobota 10:00 - 11:30)

  1. Lumio i interaktywne przestrzenie pracy przyrodnika – Piotr Wróblewski, Łukasz Sporny – Czy zdążyło Ci się pracować podczas lekcji z tabletem, smartfonem, tablicą interaktywną, laptopem i innym “ustrojstwem”, które miało pomóc w przebiegu świetnych zajęć, natomiast mówiąc ogólnie – rzuciło kłody pod nogi? Jeśli tak, to zapraszamy serdecznie na warsztaty z obsługi stron: Lumio, Classroomscreen i innych tablic interaktywnych.
  2. Spektroskopia magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) – praktyczna interpretacja widm – dr hab. Ewa Dudziak – Na warsztatach ze spektroskopii NMR w ramach wstępu pokażę znaczenie podstawowych parametrów widma; skupię się na widmach 1 H NMR, krótko wyjaśnię specyfikę widm 13 C NMR. Główną część warsztatów będą stanowić praktyczne ćwiczenia z interpretacji widm związków organicznych. Zaczniemy od widm prostych, a następnie przejdziemy do coraz ciekawszych przykładów.
  3. Fizyka na wyciągnięcie ręki: Proste doświadczenia, niesamowite efekty – Monika Kokosza – Zapraszamy nauczycieli na wyjątkowe warsztaty, podczas których odkryją fascynujący świat nauki w praktyczny sposób. Wspólnie stworzymy przestrzeń, w której każdy uczestnik będzie mógł:
    – Samodzielnie wykonać proste, ale efektowne eksperymenty: Pokażemy, jak za pomocą łatwo dostępnych materiałów przeprowadzić eksperymenty, które zachwycą dzieci i rozbudzą ich ciekawość.
    – Poznać i wykonać małe projekty naukowe: Podpowiemy, jak wykorzystać naukę w codziennych sytuacjach i stworzyć ciekawe projekty, które można zrealizować na lekcjach, zajęciach dodatkowych, dniach otwartych czy piknikach naukowych.
    – Odkryć nowe metody nauczania: Podzielimy się pomysłami na angażujące zajęcia, które sprawią, że nauka stanie się przygodą.
    – Wymienić się doświadczeniami: Stworzymy atmosferę twórczej współpracy, w której każdy nauczyciel będzie mógł podzielić się swoimi pomysłami i inspiracjami.
  4. Nie wszystko złoto, co się świeci – chemik przyrodnik bada blask w domowej spiżarni – dr Joanna Wątły – Podczas warsztatów uczestnicy wykonają serię prostych eksperymentów, które pozwolą zrozumieć, czym jest luminescencja, jakie czynniki ją wywołują oraz czy produkty, które można znaleźć w kuchni świecą w ciemności. W trakcie zajęć zostaną zgłębione tajemnice takich zjawisk jak chemiluminescencja, tryboluminescencja, fosforescencja oraz fluorescencja.
  5. Teksty źródłowe jako pretekst do sprawdzania kompetencji z zakresu przedmiotów przyrodniczych – dr Tomasz Greczyło, prof. UWr – Kształcenie kluczowych kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii to ważny element edukacji w toku zajęć przyrodniczych. Zdobywana podczas zajęć wiedza, kształtowane kompetencje oraz formowane postawy mają przede wszystkim służyć wyrabianiu świadomości użyteczności kompetencji oraz potrzeby uczenia się przez całe życie. Podczas warsztatów zaproponowane zostaną przykłady działań edukacyjnych, także o charakterze zadań praktycznych, służących kształtowaniu m. in. umiejętności pracy z tekstem i obrazem w ramach zajęć z fizyki głównie w szkole podstawowej.
  6. Role-playing na lekcjach biologii – wbrew pozorom – spora dawka konkretu – dr Magdalena Jarzębowska – Im bardziej abstrakcyjny temat, tym zwykle trudniej nauczyć się go uczniowi. No bo jak na przykład zapamiętać skomplikowane procesy rozgrywające się na terenie komórki, skoro nie można sobie ich nawet wyobrazić. Jak my nauczyciele możemy pomóc? Zamiast straszyć kłopotami w licealnym biol-chemie albo złymi wynikami na maturze, możemy z uczniami zorganizować dramę. I nie, nie chodzi o płacze i lamenty, tylko o wcielenie się całym ciałem w rolę po to, żeby lepiej zrozumieć omawiany proces. Dlaczego to pomaga? Bo uczeń jest zaangażowany osobiście, całym sobą. Pracują jego różne zmysły (czyli do mózgu dociera wiele bodźców na jeden temat), do tego musi być uważny, bo od jego działań, zależą działania innych. Bo wreszcie widzi całość procesu, rządzące nim zależności i łatwiej dostrzec mu co z czego wynika. Na warsztacie przećwiczymy kilka scenariuszy mikro-dram, które stworzyłam i już przetestowałam z uczniami. Oprócz tego postaramy się razem stworzyć kolejny. I spokojnie – te zajęcia nie wymagają żadnych zdolności aktorskich i nadają się dla introwertyków (przecież w klasach mamy bardzo różnych uczniów). Interakcje są minimalne i obiecuję, że dla każdego znajdzie się miejsce, które będzie dla niego komfortowe.
  7. Wykorzystanie nowoczesnych aplikacji internetowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych – dr Dawid Weisbrodt – W ostatnich latach obserwujemy bardzo szybki wzrost różnorodnych baz danych przestrzennych, które w znacznym stopniu mogą zwiększyć efektywność nauczania geografii, biologii i przyrody. Jednym z takich przykładów jest platforma Global Forest Watch (GFW), udostępniająca dane i narzędzia do monitorowania lasów. Wykorzystując najnowocześniejszą technologię bazującą na analizie zdjęć satelitarnych, GFW umożliwia każdemu dostęp w czasie zbliżonym do rzeczywistego o tym, gdzie i jak zmieniają się lasy na całym świecie. Platforma może stanowić zagrożenie dla współczesnych problemów środowiskowych związanych z współczesnym zanikiem bioróżnorodności oraz zmianą klimatu.
  8. Chemia dziedzictwa kulturowego – badania autentyczności oraz pochodzenia dzieł sztuki i zabytków archeologicznych – dr Barbara Łydżba-Kopczyńska, prof. UWr – Niezmiennie od lat pojawiające się w mediach wiadomości o ujawnionych fałszerstwach, wzbudzają silne emocje i zainteresowanie. Fałszowanie dzieł stuki sięga starożytności, natomiast w Europie jednymi z najgłośniejszych przypadków w okresie renesansu są fałszerstwa obrazów Dürera czy Rafaela. Ustalenie autorstwa obrazu czy jego autentyczności wciąż jest wyzwaniem zarówno dla historyka sztuki i chemika. Jednak dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych stosowanych w analizie materiałowej odkrywane są tajemnice obrazów i nawet genialni fałszerze trafiają na sale sądowe. Podczas warsztatów zostaną przedstawione zagadnienia związane z ustalaniem autentyczności malarstwa sztalugowego z wykorzystanie nieinwazyjnych metod
    analitycznych jak m.in. spektroskopia Ramana oraz makro fluorescencji rentgenowskiej. Podczas wykładu zostaną przedstawione wybrane przypadki fałszerstw ujawnionych dzięki zastosowaniu badań materiałowych, pigmenty datujące oraz zostanie przeanalizowana przeprowadzona ekspertyza autentyczności. Podczas warsztatów uczestniczy pracując w grupach opracują plan ekspertyzy autentyczności z wykorzystaniem materiałów multimedialnych.
  9. W jaki sposób wykorzystać drukarkę 3D na lekcjach chemii? Projektowanie i modelowanie cząsteczek do druku 3D – dr – Daria Kiszkowiak Warsztaty będą polegać na projektowaniu prostych cząsteczek czy modeli biologicznych oraz ich drukowaniu za pomocą drukarki 3D, które niewątpliwie urozmaicą każdą lekcję i pomogą zrozumieć nawet najtrudniejsze zagadnienia. Do projektowania będziemy wykorzystywać programu przeglądarkowego, dlatego na zajęcia są potrzebne komputery.
  10. Nauczanie fizyki wspomagane sztuczną inteligencją (AI) – dr hab. Wojciech Kamiński – Warsztaty z metod zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w dydaktyce fizyki na których uczestnicy przekonają się:
    – Czy AI jest dobra z fizyki?
    – Czy dzięki AI możemy lepiej uczyć fizyki?
    Na warsztatach uczestnicy poznają ciekawe przykłady efektywnego wykorzystania AI w nauczaniu fizyki. Na części praktycznej będzie wymagana praca na własnym sprzęcie (laptop, tablet bądź smartfon).
  11. Interaktywny dokument ciekawym sposobem na planowanie i realizację procesu edukacyjnego – Renata Sidoruk-Sołoducha – Nauczanie w dobie cyfryzacji wymaga głębokiego przemyślenia i poszukiwania różnych rozwiązań, czyli rezyliencji i  responsywności edukatora. Interaktywne materiały mogą ten proces wesprzeć. Mogą być one wykorzystane bezpośrednio podczas lekcji stacjonarnych do pracy samodzielnej, grupowej oraz podczas realizacji projektów edukacyjnych, doświadczeń, rozwiazywania problemów, analizowania danych, wyciągania wniosków. Podczas warsztatu uczestnicy poznają przykłady narzędzi do tworzenia interaktywnych dokumentów oraz innowacyjne rozwiązania edukacyjne, np. Hyperdocsy czyli interaktywne dokumenty Google. Na konkretnych przykładach uczestnicy poznają zastosowanie Hyperdocs w zaplanowaniu i przygotowaniu własnej lekcji.
  12. Drużyna Pierścienia, czyli jak zadbać o dobre relacje w klasie – Agata Karolczyk-Kozyra – Wychowawca to nauczyciel, który ma do odegrania najważniejszą rolę, ponieważ od jego zaangażowania, w znacznym stopniu, będą zależeć relacje w klasie, ale też funkcjonowanie uczniów w szkole i zespole klasowym. Jeśli nauczyciel będzie potrafił zintegrować uczniów, wówczas będą się oni czuli w szkole bezpiecznie i swobodnie. Dzięki temu też w łatwiejszy sposób będą przyswajać wiedzę. Z tego też powodu lekcja wychowawcza to najważniejsza lekcja w szkole, niestety często lekceważona. Celem warsztatu jest wypracowanie pomysłów na integrację zespołu klasowego oraz ciekawe lekcje wychowawcze. Uczestnicy w praktyczny sposób poznają narzędzia i techniki, dzięki którym będą mogli zadbać o dobre relacje w klasie zarówno na linii uczeń-uczeń, jak i uczeń-nauczyciel.
  13. Biologia w małej skali – Agnieszka Kołodziejska, Kamila Koczorowska – „Biologia w Małej Skali”, to warsztaty skierowane do nauczycieli chcących zgłębić tajniki biologii poprzez praktyczne doświadczenia. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję przeprowadzić proste i szybkie doświadczenia, które pomogą ich w realizacji podstawy programowej. Zaproponowane doświadczenia są zaprojektowane tak, aby były łatwe do wykonania i nie wymagały specjalistycznego sprzętu, co sprawi, że będą możliwe do zrealizowania w każdej szkolnej sali. Metoda małej skali pozwala na bezpieczne, krótkie i dokładne obserwacje oraz modelowanie procesów biologicznych, co wpływa na zwiększenie zrozumienia i zaangażowania uczniów w tok lekcji. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość  przeprowadzenia doświadczeń związanych z fotosyntezą; z kosmkami jelitowymi, “transfuzją krwi” oraz oszacowania liczby jeleni w lesie czy zasymulowania doboru naturalnego. Warsztaty mają na celu zaprezentowanie nieznanych i nieskomplikowanych doświadczeń do wykorzystania bezpośrednio na lekcjach z uczniami! Zachęcamy do aktywnego udziału, zadawania pytań i dzielenia się własnymi doświadczeniami. Dzięki temu każdy uczestnik wyjdzie z warsztatów z nowymi pomysłami i inspiracjami do wykorzystania w codziennej pracy szkolnej.
  14. Przyrodnicze doświadczenia cyfrowe w terenie i w laboratorium szkolnym – Tomasz Sobiepan – Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia wspólnie wybranych doświadczeń przyrodniczych, które można wykonywać w uczniami w terenie. Czekając na zapowiadane zmiany podstawy programowej ułatwiające organizację lekcji poza budynkiem szkoły, eksperymenty te można wykonywać także w sali. Wszystkie doświadczenia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem cyfrowych czujników pomiarowych PASCO, które zapewniają szybkość, nowoczesność, spójność z wymaganiami przyszłości oraz powiązanie z metodyką STEM.

II sesja warsztatowa (sobota 11:40 - 13:10)

  1. Najnowsze trendy w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w przedmiotach przyrodniczych – Dawid Łasiński – Zastanawiasz się, jak wprowadzić AI do nauczania przedmiotów przyrodniczych? Poznaj najnowsze rozwiązania i techniki. Wspieraj się nowoczesnymi narzędziami, by pracować sprytnie, a nie dużo. Nie czekaj i dołącz do tysięcy nauczycieli, którzy już to robią.
  2. Dobre praktyki w dobie kryzysu bioróżnorodności – dr hab. inż. Magdalena Zagalska-Neubauer 

    Cel: Poszerzenie wiedzy na temat bioróżnorodności, wykorzystanie dostępnych aplikacji i zasobów internetowych w edukacji, przybliżenie idei projektów nauki obywatelskiej.

    Zawartość: 1) część teoretyczna; 2) część praktyczna.
    Część teoretyczna dotyczy: definicji, znaczenia i przyczyn oraz miar spadku bioróżnorodności; bioróżnorodności w praktyce, utrzymania bogactwa gatunkowego w zbiorowiskach naturalnych; znaczenia zielonych przestrzeni w miastach; agroekologii i zrównoważonych praktyk w rolnictwie; rozróżnienia między naukową ekologią a pseudoekologicznymi praktykami; idei konsiliencji nauk, nauki obywatelskiej – roli społeczności w monitorowaniu i ochronie bioróżnorodności; roli edukacji w kształtowaniu postaw proekologicznych; nowoczesnych technologii wspierających badania i ochronę bioróżnorodności (aplikacje i bazy danych);
    Część praktyczna: wykonanie zadania oraz dyskusja.

  3. Spektroskopia magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) – praktyczna interpretacja widm – dr hab. Ewa Dudziak – Na warsztatach ze spektroskopii NMR w ramach wstępu pokażę znaczenie podstawowych parametrów widma; skupię się na widmach 1 H NMR, krótko wyjaśnię specyfikę widm 13 C NMR. Główną część warsztatów będą stanowić praktyczne ćwiczenia z interpretacji widm związków organicznych. Zaczniemy od widm prostych, a następnie przejdziemy do coraz ciekawszych przykładów.
  4. Nauki biologiczne w erze cyfrowej – dr Marta Migocka-Patrzałek – Wykład (interaktywny z elementami zajęć praktycznych) – czyli o tym jak wykorzystać zasoby internetu na lekcji biologii.
    Zabiorę uczestników w podróż z atlasami biologii rozwoju zwierząt, na wycieczkę w mikrokosmos posługując się wirtualnymi mikroskopami oraz do źródeł materiałów pomocniczych i o wiele dalej.
    Szczególnie zapraszam nauczycielki i nauczycieli biologii uczących po polsku i po angielsku uczniów szkół podstawowych i średnich. Zwłaszcza przygotowujących uczniów do konkursów i olimpiad biologicznych.
  5. Co pachnie w jedzeniu i jak to opisać – dr hab. inż. Jacek Łyczko, prof. UPWr – Warsztaty będą podzielone na 3 części. Pierwsza będzie wstępem teoretycznym, w którym Uczestnikom i Uczestniczkom przedstawione zostaną zasady i sposoby opracowywania leksykonów sensorycznych – arkuszy wykorzystywanych przy ocenie sensorycznej żywności. W drugiej części Uczestnicy i Uczestnicy zostaną podzieleni na zespoły; każdy zespół otrzyma produkt spożywczy, dla którego będzie miał za zadanie przygotować leksykon. Po wykonaniu zadania na forum grupy zostaną zaprezentowane wyniki. W ostatniej części warsztatów na podstawie danych literaturowych Uczestnicy i Uczestniczki warsztatów będą mogli przypisać poszczególne związki chemiczne występujące w wykorzystywanych do warsztatów produktach spożywczych do konkretnych cech sensorycznych, które zidentyfikowali na potrzeby tworzenia leksykonów.
    Wiedza i umiejętności będą mogły zostać przeniesione na zajęcia z Uczniami i Uczennicami szkół ponadpodstawowych, np. lekcje chemii związane z estrami czy lotnością związków chemicznych.
  6. Praktyka uważności jako narzędzie w edukacji – dr hab. Magda Dubińska-Magiera Interaktywny wykład z elementami warsztatowymi, który pozwoli uczestnikom zrozumieć czym jest trening uważności (mindfulness), jakie korzyści oferuje i w jaki sposób można go wykorzystywać na potrzeby własne oraz w praktyce dydaktycznej. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się jakie są ograniczenia i perspektywy związane z praktyką uważności oraz skonfrontować swoje wyobrażenia i wiedzę na ten temat z wynikami najświeższych badań naukowych w tej dziedzinie (w tym celu wykorzystamy interaktywne narzędzia). W trakcie naszego spotkania przeprowadzimy również praktyczne ćwiczenie uważności w duchu mindfulness, a uczestnicy będą mieli okazję do podzielenia się swoimi doświadczeniami i podyskutowania na tematy związane z treścią wykładu.
  7. Nie wszystko złoto, co się świeci – chemik przyrodnik bada blask w domowej spiżarni – dr Joanna Wątły – Podczas warsztatów uczestnicy wykonają serię prostych eksperymentów, które pozwolą zrozumieć, czym jest luminescencja, jakie czynniki ją wywołują oraz czy produkty, które można znaleźć w kuchni świecą w ciemności. W trakcie zajęć zostaną zgłębione tajemnice takich zjawisk jak chemiluminescencja, tryboluminescencja, fosforescencja oraz fluorescencja.
  8. Sztuczna inteligencja w dydaktyce – dr hab. Urszula Komarnicka – Plusy i minusy sztucznej inteligencji w nauczaniu, metody, przykłady wykorzystania.

  9. Kto zakłócił spokój nawiedzonego domu? – dr inż. Alicja Kluczyk, dr Monika Biernat, dr hab. Mariola Kuczer, dr Maciej Modzel – Ostatni wakacyjny weekend okazał się niezwykle pracowity dla policjantów z Żoliotowa.
    Opuszczony dom na przedmieściu, o którym w okolicy krążyły historie z duchami w tle, przyciągał niczym magnes wszystkich okolicznych łobuziaków. Buszujący po pustostanach miłośnicy Urbexu, poszukujące samotności pary czy dzieciaki zakradające się po zmierzchu do „nawiedzonej” willi byli zmorą sąsiadów i lokalnej policji. Nic więc dziwnego, że gdy w czasie regularnego patrolu policjanci zauważyli otwarte na oścież drzwi, siedzącego na progu małego, kudłatego psa i połamaną poręcz , postanowili bliżej przyjrzeć się sprawie. Ponieważ na schodach widać było brunatne plamy przypominające krew, a pies umościł sobie legowisko na bluzie, z kieszeni której wystawał woreczek wypełniony białym proszkiem, policjanci postanowili wezwać techników kryminalistycznych. Wciel się w rolę specjalisty, zbadaj dowody, dowiedz się, kto zakłócił spokój nawiedzonego domu.

  10. Od wagi piórkowej do wagi ciężkiej – trenuj ze spektrometrią mas – dr hab. Monika Kijewska, dr Marek Cebrat, dr Mateusz Waliczek, dr hab. Remigiusz Bąchor – Czy wiesz jak zważyć cząsteczkę? Jak wytworzyć i określić ładunek jonu? Jak zidentyfikować składniki mieszaniny i zmusić białka do latania? Podczas zajęć odpowiemy na te i inne pytania z zakresu spektrometrii mas w teorii i praktyce. Wspólnie rozwiążemy zadania maturalne i wykonamy pokazowe analizy.

  11. Fizyka w małej skali – Łukasz Surma – Fizyka jest przedmiotem przyrodniczym, który uchodzi za „jeden z najtrudniejszych” na każdym etapie edukacyjnym. Jedną z przyczyn tego stanu jest to, że nie zawsze nauczyciele (zwłaszcza rozpoczynający pracę w szkole) mają możliwości i pomysłów na zgłębianie z uczniami wielu praktycznych aspektów tej dyscypliny. Podczas niniejszych warsztatów uczestnicy zostaną zapoznani z ogólną koncepcją małej skali i zastosowaniu jej w fizyce, a także będą mieli okazję do przeprowadzenia prostych i efektywnych doświadczeń fizycznych na poziomie szkoły podstawowej.

    Na uwagę zasługuje fakt, że tematyka eksperymentów będzie ściśle powiązana ostatnimi zmianami w podstawie programowej z fizyki, wynikającymi z tzw. uszczuplenia. Nie zabraknie też komentarza metodycznego i dobrych rad, jak podczas lekcji uzyskać „efekt wow” za niewielkie pieniądze.

  12. Polska szkoła w dobie antropocenu – dr Dawid Weisbrodt – Olbrzymia skala obecnie obserwowanych zmian środowiska stała się przyczynkiem do wydzielenia nowej epoki geologicznej – antropocenu. Współcześnie próżno szukać na Ziemi ekosystemu, który nie nosi piętna oddziaływania człowieka. Wedle wielu badaczy skutki tych zaburzeń będą mieć olbrzymi wpływ na globalne procesy gospodarcze i społeczne. Jednak w powszechnym mniemaniu problem obecnych zmian środowiska nie jest jednoznaczny. Wobec takiego stanu rzeczy wielu nauczycieli i uczniów zadaje sobie pytania: czy obecne ocieplenie to chwilowa anomalia czy może początek globalnej katastrofy? Jak obecna skala zmiany klimatu prezentuje się na tle zmian klimatycznych w poprzednich epokach geologicznych? Źródłem owych wątpliwości są dość częste w środkach masowego przekazu postawy negujące konsensus naukowy w sprawie antropogenicznych przyczyn współczesnej zmiany klimatu i innych zagrożeń, które niesie dalsza degradacja środowiska przyrodniczego. Warsztat jest odpowiedzią na bardzo skromną reprezentację zagadnień związanych z współczesną katastrofą ekologiczną w programach nauczania przedmiotów przyrodniczych. Jeszcze mniej mówi się w polskich szkołach o tym, w jaki sposób te kwestie rzutują i rzutować będą na nasz kraj.
  13.  Drużyna Pierścienia, czyli jak zadbać o dobre relacje w klasie – Agata Karolczyk-Kozyra – Wychowawca to nauczyciel, który ma do odegrania najważniejszą rolę, ponieważ od jego zaangażowania, w znacznym stopniu, będą zależeć relacje w klasie, ale też funkcjonowanie uczniów w szkole i zespole klasowym. Jeśli nauczyciel będzie potrafił zintegrować uczniów, wówczas będą się oni czuli w szkole bezpiecznie i swobodnie. Dzięki temu też w łatwiejszy sposób będą przyswajać wiedzę. Z tego też powodu lekcja wychowawcza to najważniejsza lekcja w szkole, niestety często lekceważona. Celem warsztatu jest wypracowanie pomysłów na integrację zespołu klasowego oraz ciekawe lekcje wychowawcze. Uczestnicy w praktyczny sposób poznają narzędzia i techniki, dzięki którym będą mogli zadbać o dobre relacje w klasie zarówno na linii uczeń-uczeń, jak i uczeń-nauczyciel.
  14. Przyrodnicze doświadczenia cyfrowe w terenie i w laboratorium szkolnym – Tomasz Sobiepan – Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia wspólnie wybranych doświadczeń przyrodniczych, które można wykonywać w uczniami w terenie. Czekając na zapowiadane zmiany podstawy programowej ułatwiające organizację lekcji poza budynkiem szkoły, eksperymenty te można wykonywać także w sali. Wszystkie doświadczenia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem cyfrowych czujników pomiarowych PASCO, które zapewniają szybkość, nowoczesność, spójność z wymaganiami przyszłości oraz powiązanie z metodyką STEM.
  15. Wyjdź z klasy – warsztaty mikrofilmowe” – jak przeprowadzić lekcję jedynie przy pomocy smartfona? – Monika Klimek – Wyobraź sobie, że zostajesz bez żadnych pomocy dydaktycznych z geografii, masz jednak asa w rękawie (kieszeni) – smartfon (bez dostępu do internetu). Nauczysz się, jak go wykorzystać w terenie, nakręcisz krótki film na temat wybranego zagadnienia i stworzysz medium geograficzne do wykorzystania w przyszłości. Na warsztaty koniecznie zabierz ze sobą naładowanego smartfona z kamerką.

III sesja warsztatowa (sobota 14:30 - 16:00)

  1. Zmiany w ekosystemach Polski pod wpływem czynników antropogenicznych – Kamila Reczyńska – Omówienie najważniejszych zmian zachodzących w ekosystemach Polski i ich konsekwencji dla różnorodności biologicznej w kontekście możliwości wykorzystania wiedzy na ich temat na wszystkich etapach edukacji.
  2. Dostosowanie wymagań w pracy z uczniem ze SPE – Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska – Podczas warsztatu omówione zostaną zagadnienia związane ze specyfiką funkcjonowania uczniów ze SPE (w tym z niepełnosprawnością intelektualną), w szczególności w kontekście dostosowań do wymagań edukacyjnych.
  3. Plan warsztatu:
    a) Czym jest dostosowanie wymagań edukacyjnych i kto je konstruuje? Akty prawne w kontekście dostosowań.
    b) Obszary dostosowań wymagań edukacyjnych do konkretnych niepełnosprawności, dysfunkcji i deficytów uczniów.
    c) Przykłady dostosowań w odniesieniu do konkretnej niepełnosprawności, dysfunkcji czy zaburzenia rozwoju.
    d) Narzędzia TIK i materiały wspierające proces dostosowań.
    e) Dokumentacja uczniów z opinią i orzeczeniem w odniesieniu do dostosowań wymagań edukacyjnych.
  4. Nauki biologiczne w erze cyfrowej – dr Marta Migocka-Patrzałek – Wykład (interaktywny z elementami zajęć praktycznych) – czyli o tym jak wykorzystać zasoby internetu na lekcji biologii.
    Zabiorę uczestników w podróż z atlasami biologii rozwoju zwierząt, na wycieczkę w mikrokosmos posługując się wirtualnymi mikroskopami oraz do źródeł materiałów pomocniczych i o wiele dalej.
    Szczególnie zapraszam nauczycielki i nauczycieli biologii uczących po polsku i po angielsku uczniów szkół podstawowych i średnich. Zwłaszcza przygotowujących uczniów do konkursów i olimpiad biologicznych.
  5. Praktyka uważności jako narzędzie w edukacji – dr hab. Magda Dubińska-Magiera Interaktywny wykład z elementami warsztatowymi, który pozwoli uczestnikom zrozumieć czym jest trening uważności (mindfulness), jakie korzyści oferuje i w jaki sposób można go wykorzystywać na potrzeby własne oraz w praktyce dydaktycznej. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się jakie są ograniczenia i perspektywy związane z praktyką uważności oraz skonfrontować swoje wyobrażenia i wiedzę na ten temat z wynikami najświeższych badań naukowych w tej dziedzinie (w tym celu wykorzystamy interaktywne narzędzia). W trakcie naszego spotkania przeprowadzimy również praktyczne ćwiczenie uważności w duchu mindfulness, a uczestnicy będą mieli okazję do podzielenia się swoimi doświadczeniami i podyskutowania na tematy związane z treścią wykładu.
  6. Wyjdź z klasy – warsztaty mikrofilmowe” – jak przeprowadzić lekcję jedynie przy pomocy smartfona? – Monika Klimek – Wyobraź sobie, że zostajesz bez żadnych pomocy dydaktycznych z geografii, masz jednak asa w rękawie (kieszeni) – smartfon (bez dostępu do internetu). Nauczysz się, jak go wykorzystać w terenie, nakręcisz krótki film na temat wybranego zagadnienia i stworzysz medium geograficzne do wykorzystania w przyszłości. Na warsztaty koniecznie zabierz ze sobą naładowanego smartfona z kamerką.
  7. Co przekazuje nam truskawka? – dr Joanna Wątły – Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję przeprowadzić fascynujący eksperyment, polegający na izolacji DNA z owoców. Krok po kroku, w prosty sposób, zobaczą, jak można ‘schwytać’ i zobaczyć na własne oczy kwas deoksyrybonukleinowy, kluczowy element budulcowy życia. Warsztaty te wprowadzą w podstawy genetyki oraz biologii molekularnej, ukazując procesy, które na co dzień zachodzą w laboratoriach naukowych.
  8.  Kto zakłócił spokój nawiedzonego domu? – dr inż. Alicja Kluczyk, dr Monika Biernat, dr hab. Mariola Kuczer, dr Maciej Modzel – Ostatni wakacyjny weekend okazał się niezwykle pracowity dla policjantów z Żoliotowa.
    Opuszczony dom na przedmieściu, o którym w okolicy krążyły historie z duchami w tle, przyciągał niczym magnes wszystkich okolicznych łobuziaków. Buszujący po pustostanach miłośnicy Urbexu, poszukujące samotności pary czy dzieciaki zakradające się po zmierzchu do „nawiedzonej” willi byli zmorą sąsiadów i lokalnej policji. Nic więc dziwnego, że gdy w czasie regularnego patrolu policjanci zauważyli otwarte na oścież drzwi, siedzącego na progu małego, kudłatego psa i połamaną poręcz , postanowili bliżej przyjrzeć się sprawie. Ponieważ na schodach widać było brunatne plamy przypominające krew, a pies umościł sobie legowisko na bluzie, z kieszeni której wystawał woreczek wypełniony białym proszkiem, policjanci postanowili wezwać techników kryminalistycznych. Wciel się w rolę specjalisty, zbadaj dowody, dowiedz się, kto zakłócił spokój nawiedzonego domu.
  9.  Od wagi piórkowej do wagi ciężkiej – trenuj ze spektrometrią mas – “dr hab. Monika Kijewska, dr Marek Cebrat, dr Mateusz Waliczek, dr hab. Remigiusz Bąchor – Czy wiesz jak zważyć cząsteczkę? Jak wytworzyć i określić ładunek jonu? Jak zidentyfikować składniki mieszaniny i zmusić białka do latania? Podczas zajęć odpowiemy na te i inne pytania z zakresu spektrometrii mas w teorii i praktyce. Wspólnie rozwiążemy zadania maturalne i wykonamy pokazowe analizy.
  10. W jaki sposób wykorzystać drukarkę 3D na lekcjach chemii? Projektowanie i modelowanie cząsteczek do druku 3D – Daria Kiszkowiak – Warsztaty będą polegać na projektowaniu prostych cząsteczek czy modeli biologicznych oraz ich drukowaniu za pomocą drukarki 3D, które niewątpliwie urozmaicą każdą lekcję i pomogą zrozumieć nawet najtrudniejsze zagadnienia. Do projektowania będziemy wykorzystywać programu przeglądarkowego, dlatego na zajęcia są potrzebne komputery.
  11.  Fizyka na wyciągnięcie ręki: Proste doświadczenia, niesamowite efekty – Monika Kokosza – Zapraszamy nauczycieli na wyjątkowe warsztaty, podczas których odkryją fascynujący świat nauki w praktyczny sposób. Wspólnie stworzymy przestrzeń, w której każdy uczestnik będzie mógł:
    – Samodzielnie wykonać proste, ale efektowne eksperymenty: Pokażemy, jak za pomocą łatwo dostępnych materiałów przeprowadzić eksperymenty, które zachwycą dzieci i rozbudzą ich ciekawość.
    – Poznać i wykonać małe projekty naukowe: Podpowiemy, jak wykorzystać naukę w codziennych sytuacjach i stworzyć ciekawe projekty, które można zrealizować na lekcjach, zajęciach dodatkowych, dniach otwartych czy piknikach naukowych.
    – Odkryć nowe metody nauczania: Podzielimy się pomysłami na angażujące zajęcia, które sprawią, że nauka stanie się przygodą.
    – Wymienić się doświadczeniami: Stworzymy atmosferę twórczej współpracy, w której każdy nauczyciel będzie mógł podzielić się swoimi pomysłami i inspiracjami.
  12. Najnowsze trendy w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w przedmiotach przyrodniczych – Dawid Łasiński – Zastanawiasz się, jak wprowadzić AI do nauczania przedmiotów przyrodniczych? Poznaj najnowsze rozwiązania i techniki. Wspieraj się nowoczesnymi narzędziami, by pracować sprytnie, a nie dużo. Nie czekaj i dołącz do tysięcy nauczycieli, którzy już to robią.
  13. 2KP, czyli jak zadbać o rozwój kompetencji kluczowych i przekrojowych u uczniów – Agata Karolczyk-Kozyra – Co roku podczas Światowego Forum Ekonomicznego wskazywane są kompetencje najbardziej pożądane przez pracodawców. Większość z przedstawianych zalicza się do kompetencji kluczowych i przekrojowych. Zadaniem współczesnego nauczyciela jest je znać oraz rozwijać podczas lekcji. W ten sposób staje się on dla swoich uczniów jednocześnie doradcą zawodowym i coachem kariery. Nie ma znaczenia czy uczy w szkole podstawowej, czy ponadpodstawowej, gdyż kompetencje może rozwijać bez względu na wiek swoich podopiecznych. Celem warsztatu jest stworzenie bazy pomysłów na rozwijanie kompetencji kluczowych i przekrojowych u uczniów.
  14. Biologia w małej skali – Agnieszka Kołodziejska, Kamila Koczorowska – „Biologia w Małej Skali”, to warsztaty skierowane do nauczycieli chcących zgłębić tajniki biologii poprzez praktyczne doświadczenia. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję przeprowadzić proste i szybkie doświadczenia, które pomogą ich w realizacji podstawy programowej. Zaproponowane doświadczenia są zaprojektowane tak, aby były łatwe do wykonania i nie wymagały specjalistycznego sprzętu, co sprawi, że będą możliwe do zrealizowania w każdej szkolnej sali. Metoda małej skali pozwala na bezpieczne, krótkie i dokładne obserwacje oraz modelowanie procesów biologicznych, co wpływa na zwiększenie zrozumienia i zaangażowania uczniów w tok lekcji. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość  przeprowadzenia doświadczeń związanych z fotosyntezą; z kosmkami jelitowymi, “transfuzją krwi” oraz oszacowania liczby jeleni w lesie czy zasymulowania doboru naturalnego. Warsztaty mają na celu zaprezentowanie nieznanych i nieskomplikowanych doświadczeń do wykorzystania bezpośrednio na lekcjach z uczniami! Zachęcamy do aktywnego udziału, zadawania pytań i dzielenia się własnymi doświadczeniami. Dzięki temu każdy uczestnik wyjdzie z warsztatów z nowymi pomysłami i inspiracjami do wykorzystania w codziennej pracy szkolnej.

IV sesja warsztatowa (niedziela 10:00 - 11:30)

  1. Co nas grzeje, czyli efekt cieplarniany okiem fizyka – dr Elwira Wachowicz – Księżyc otrzymuje prawie tyle samo energii słonecznej, co Ziemia, a średnia temperatura jego powierzchni to zaledwie -18°C. To efekt cieplarniany sprawia, że średnia temperatura powierzchni naszej planety jest wyższa o ok. 33°C, co umożliwia istnienie życia na Ziemi. W czasie zajęć przyjrzymy się zjawiskom fizycznym, które odpowiadają za temperaturę powierzchni Ziemi. Opowiem o transporcie ciepła. O tym, co ciało doskonale czarne ma wspólnego z temperaturą Ziemi. A także, które gazy, to gazy cieplarniane i pokrótce przyczyny takiego ich zachowania.
  2. Przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego z chemii: najbardziej problematyczne zadania oraz zagadnienia, o których uczniowie nie mają pojęcia. Analiza błędów popełnianych na egzaminach maturalnych z chemii – Amanda Gałkowska – Przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego z chemii: najbardziej problematyczne zadania oraz zagadnienia, o których uczniowie nie mają pojęcia. Analiza błędów popełnianych na egzaminach maturalnych z chemii.
  3. Jak zbudować mikrobiologiczne ogniwa paliwowe – koncepcja dydaktyczna w interdyscyplinarnym kształceniu dzieci i młodzieży szkolnej – dr Katarzyna Guz-Renger, Maciej Wernecki – Bakterie powszechnie występujące w glebie mogą być wykorzystywane do przekształcania biomasy w energię elektryczną. Proces ten wymaga odpowiednich warunków oraz specjalnego układu, który można zbudować nawet w domowych warunkach. Podczas warsztatów omówimy działanie mikrobiologicznych ogniw paliwowych i krok po kroku przejdziemy przez proces budowy prostego ogniwa. Wykorzystamy do tego łatwo dostępne materiały, a także pokażemy, jak monitorować jego działanie za pomocą platformy Arduino.
  4. Wizualizacja informacji, czyli pomoce naukowe – Katarzyna Dąbkowska – Co mają ze sobą wspólnego architekci i nauczyciele? Wszyscy muszą się skutecznie porozumiewać z klientem – uczniem. Porozmawiamy o środkach wyrazu oraz zadaniach, jakie mają spełniać. Jakimi pomocami i narzędziami posługujemy się sprawnie i wiemy, że pomagają osiągnąć pożądany efekt, a gdzie chcielibyśmy poszerzyć swoje kompetencje? Jak chcielibyśmy przemówić do uczniów i zrobić na nich wrażenie? Czego chcielibyśmy ich w ten sposób nauczyć?
  5. Czy wiesz co kryje się w korze cynamonowca, liściach rzodkiewki i korzeniu marchwi? – dr Aleksandra Hecel – Chemia produktów naturalnych to dziedzina nauki zajmująca się badaniem związków chemicznych wytwarzanych przez organizmy żywe, takie jak rośliny, zwierzęta, mikroorganizmy czy grzyby. Produkty naturalne są często złożonymi związkami chemicznymi, które pełnią w organizmach różnorodne funkcje. Wiele z tych związków, takich jak alkaloidy, terpeny, flawonoidy czy polifenole, ma znaczenie farmakologiczne i jest wykorzystywanych w medycynie, kosmetyce i przemyśle spożywczym. Zainteresowanie związkami pochodzenia naturalnego przyczyniło się w znacznym stopniu do rozwoju całej chemii organicznej – metod izolacji i identyfikacji związków a także metod syntezy. Podczas zajęć laboratoryjnych nauczymy się jak wyekstrahować związki chemiczne z materiału roślinnego, a następnie za pomocą chromatografii cienkowarstwowej (TLC) będziemy analizować skład i strukturę wyizolowanych substancji biologicznie aktywnych. To zajęcia, które łączą teorię z praktyką, dając możliwość poznania, jak chemia produktów naturalnych kształtuje nasze codzienne życie.
  6. Jak przenieść tajniki kryminalistyki do sal lekcyjnych? – dr inż. Magdalena Malik – Warsztaty stanowią unikalną okazję do zgłębienia tajników kryminalistyki, fascynującej dziedziny nauki. Zostały zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą zrozumieć, czym jest kryminalistyka i jaką rolę odgrywa w procesie śledczym. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak w praktyce wygląda analiza śladów zebranych podczas oględzin miejsca zdarzenia oraz jak ważne są te ślady w procesie dowodowym.
    Podczas warsztatów skupimy się na różnych technikach badawczych, takich jak mikroskopia, która pozwala na dokładne zbadanie śladów niewidocznych gołym okiem, oraz analiza chemiczna, nieoceniona w identyfikacji substancji i materiałów. Uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się, jak analizować ślady kosmetyków, takich jak szminki, na materiałach codziennego użytku. Dzięki temu poznają metody wykorzystywane w identyfikacji osób i ustalaniu przebiegu wydarzeń na miejscu przestępstwa.
    Ponadto, warsztaty obejmą praktyczne zajęcia z analizy plam, które są kluczowym elementem w dochodzeniach kryminalnych, oraz techniki rozpoznawania fałszerstw podpisów, w tym analizy tzw. krzyżujących się linii, co jest istotne w wykrywaniu przestępstw gospodarczych i dokumentowych. Będą to podstawowe analizy, które będzie można przedstawić uczniom.
    Naszym celem jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także wzbudzenie pasji do nauk kryminalistycznych poprzez pokazanie, że nawet proste analizy i badania można wykonać samodzielnie. Warsztaty są doskonałą okazją dla osób zainteresowanych tą tematyką, aby poszerzyć swoje horyzonty i zainspirować uczniów do dalszego zgłębiania tajemnic kryminalistyki.
  7. Termowizja – poszukiwanie ciepła w przyrodzie – dr Paweł Noszczyk – Spotkanie będzie składało się z dwóch części. W pierwszej części zostanie przedstawiona teoria w postaci prezentacji metodyki pomiaru termowizyjnego. Informacje teoretyczne będą dotyczyły:
    a) Podstawy przekazywania ciepła w przyrodzie.
    b) Odkrycie i historia promieniowania cieplnego.
    c) Podstawy promieniowania cieplnego.
    d) Co widzi kamera termowizyjna.
    e) Zastosowania termowizji w przyrodzie.
    f) Zalety, wady i koszty pomiarów termowizyjnych.
    Druga część spotkania będzie miała charakter warsztatowy. Uczestnicy zostaną zaznajomieni z obsługą kamery termowizyjnej i wykonają samodzielnie zdjęcia termograficzne w ramach prowadzonych doświadczeń.
    Treści będą przygotowane w formie, która umożliwi ich implementację na zajęciach z uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Długość wydarzenia nie przekroczy 90 minut (45 min część teoretyczna i 45 minut część praktyczna)
  8. Obrazowanie chemiczne IR w analizie tkanek roślin modyfikowanych genetycznie – dr hab. Sylwester Mazurek – Obrazowanie chemiczne (mapowanie) to prężnie rozwijająca się dyscyplina chemii analitycznej. Technika ta wykorzystując różne techniki spektroskopowe umożliwia niedestruktywne analizy obiektów, zarówno punktowe oraz powierzchniowe, w skali makro- i mikroskopowej. Uzyskiwane w wyniku pomiaru mapy 2D i 3D pozwalają uzyskać informacje o właściwościach materiału, strukturze i pochodzeniu badanych próbek. Niezwykle ważną zaletą techniki jest otrzymywanie informacji o przestrzennym rozmieszczeniu substancji, co ma szczególne znaczenie w badaniach próbek o złożonym składzie chemicznym.
    Warsztaty komputerowe obejmują wprowadzenie do środowiska Matlab (m.in. rachunek macierzowy i grafika), w którym będą przeprowadzane analizy danych spektroskopowych oraz obrazowania chemicznego. Przedmiotem badań będą widma IR tkanek mutantów kutyny rzodkiewnika pospolitego (Arabidopsis Thaliana), zostaną pokazane sposoby otrzymywania map bezwzględnych i względnych dla tkanek. Celem warsztatów jest pokazanie technik mapowania w analizie zmian chemicznych tkanek wywołanych w wyniku mutacji lub nadekspresji genu.
  9. Chemia w małej skali w XXI wieku – Piotr Wróblewski, Łukasz Sporny – Zapraszamy Państwa na warsztaty wykonywania doświadczeń w technice “małej skali”. Podczas zajęć każdy uczestnik własnoręcznie zbuduje zestawy za symboliczną złotówkę i przeprowadzi serię doświadczeń przyrodniczych. Będą one dotyczyły wyzwań i problemów, które niespodziewanie wyrosły w XXI wieku – takich jak tzw. “ustawa plastikowa”. Zapraszamy serdecznie wszystkich przyrodników otwartych na integrację i dobrą naukową zabawę.
  10. Interaktywny dokument ciekawym sposobem na planowanie i realizację procesu edukacyjnego – Renata Sidoruk-Sołoducha – Nauczanie w dobie cyfryzacji wymaga głębokiego przemyślenia i poszukiwania różnych rozwiązań, czyli rezyliencji i  responsywności edukatora. Interaktywne materiały mogą ten proces wesprzeć. Mogą być one wykorzystane bezpośrednio podczas lekcji stacjonarnych do pracy samodzielnej, grupowej oraz podczas realizacji projektów edukacyjnych, doświadczeń, rozwiazywania problemów, analizowania danych, wyciągania wniosków. Podczas warsztatu uczestnicy poznają przykłady narzędzi do tworzenia interaktywnych dokumentów oraz innowacyjne rozwiązania edukacyjne, np. Hyperdocsy czyli interaktywne dokumenty Google. Na konkretnych przykładach uczestnicy poznają zastosowanie Hyperdocs w zaplanowaniu i przygotowaniu własnej lekcji.
  11. Jak zaplanować realizację danego działu metodą projektu – dr Magdalena Jarzębowska – Pewnie wszyscy słyszeliśmy o metodzie projektu i jej zaletach: realizując projekt uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale także uczą się planowania, rozwiązywania problemów, pracy w zespole oraz odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. A im ciekawszy i bliższy im temat, tym bardziej angażują się w wykonanie. Tylko jak tą rozwijającą metodę wpleść w codzienność szkoły, liczne klasy i konieczność realizacji podstawy programowej? Na warsztatach dowiecie się Państwo, jak skutecznie planować i realizować projekty z uczniami, jak dobierać tematy tak, aby zrealizować podstawę programową oraz jak monitorować postępy uczniów w trakcie i po zakończeniu projektu. Podzielę się z Państwem praktycznymi wskazówkami oraz materiałami ze zrealizowanych przez mnie projektów. Mam nadzieję, że uda nam się również wypracować kolejne pomysły na projekty, które zabierzecie ze sobą.

Postery

W czasie konferencji będzie możliwość prezentacji posterów formatu A1 oraz podzielenia się swoją wiedzą z innymi. Jedna osoba może przedstawić jeden poster. Aby zgłosić poster prosimy przesłać abstrakt zgodnie z podaną formatką na adres magdalena.szmitka@uwr.edu.pl (Pani mgr Magdalena Szmitka) do 28 lutego 2025.

Wzór formatki abstraktu – kliknij, żeby otworzyć

Zapisy i ceny

Członkowie PSNPP:

  • rejestracja do 15.12.2024 r. – 650 zł
  • rejestracja od 16.12.2024 r. do 31.12.2024 r. – 800 zł
  • rejestracja od 01.01.2025 r. do 14.02.2025 r. – 850 zł
  • rejestracja od 15.02.2025 r. do 01.03.2025 r. – 900 zł

Pozostali Uczestnicy:

  • rejestracja do 15.12.2024 r. – 750 zł
  • rejestracja od 16.12.2024 r. do 31.12.2024 r. – 850 zł
  • rejestracja od 01.01.2025 r. do 14.02.2025 r. – 900 zł
  • rejestracja od 15.02.2025 r. do 01.03.2025 r. – 950 zł

ceny końcowe zawierają – pełne uczestnictwo w zjeździe, wyżywienie wymienione w programie, uczestnictwo w atrakcjach, certyfikat

ceny końcowe nie zawierają – kosztów dojazdu i powrotu, noclegów

Czy wiesz, że szkoła może pokryć Twój udział w konferencji? Przygotowaliśmy częściowo wypełniony wniosek do dyrekcji – wystarczy kliknąć napis – pobierz wniosek

Rejestrację uważa się za wiążącą dopiero po dokonaniu opłaty.

Miejsce konferencji

Biblioteka Uniwersytecka, ul. Fryderyka Joliot-Curie 12, Wrocław

Noclegi

Noclegi i dojazd zarówno w wyborze oraz w kwestii finansowej leży po stronie uczestnika, zachęcamy, aby wybrać według własnych preferencji miejsce noclegu korzystając np. z www.booking.com

Poniżej podajemy listę miejsc, gdzie można nocować korzystając ze zniżki PSNPP:

PSNPP nie pośredniczy w organizacji noclegu.

Miejsce noclegowe blisko wydziału:

  • Hotel im. Jana Pawła II, tel. 71 327 14 00, hotel@hotel-jp2.pl, hotel-jp2.pl, ul. św. Idziego 2, Wrocław – żeby skorzystać ze zniżki goście powinni rezerwować nocleg telefonicznie lub mailowo. Należy wtedy podać hasło “nauczyciele przyrodnicy w przyszłości”. Podane poniżej ceny dotyczą terminu 14-16 marca 2025 r.:
    340,00 zł / pokój 1-osobowy ze śniadaniem / noc
    380,00 zł / pokój 2-osobowy do pojedynczego wykorzystania ze śniadaniem / noc
    440,00 zł / pokój 2-osobowy ze śniadaniami / noc

Miejsce noclegowe blisko rynku:

Miejsce noclegowe na Wyspie Słodowej:

Umieszczamy również nazwy hoteli, które nie przewidziały zniżki dla uczestników zjazdu, natomiast warto zapoznać się z nimi:

Blisko wydziału: DoubleTree by Hilton Hotel Wrocław, Radisson Blu Hotel Wrocław, WenderEDU Business Center

Blisko rynku: Traffic Hotel Wrocław, Haston Old Town, Hotel Dikul

Komitet Organizacyjny

Przewodniczące:

  • prof. dr hab. Alina Bieńko
  • dr hab. Urszula Komarnicka

Członkowie Komitetu:

  • dr hab. Maciej Witwicki, prof. UWr
  • dr inż. Sandra Kozieł
  • dr Monika Lesiów
  • mgr Daria Wojtala
  • mgr Aleksandra Ziółkowska
  • mgr Magdalena Szmitka
  • mgr Jacek Sawka

Wrocław i Wydział Chemii UWr - praktyczne informacje

⬅️ mapka, instrukcja i praktyczne rady “jak poruszać się po Wrocławiu”

⬅️ mapka turystyczna oraz opis 10 najciekawszych atrakcji Wrocławia

⬅️ rys historyczny Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego

Kontakt z organizatorami

Zapraszamy Państwa do kontaktu! Jeśli nie udzieliliśmy odpowiedzi na pytania poprosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Polskie Stowarzyszenie
Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych

ul. Gronostajowa 2,
30-387 KRAKÓW, POLSKA

tel. +48 12 686 25 87, +48504176626

KRS 0000212202, NIP 5261746847, REGON 01064060200000
Email: psnpp@psnpp.org.pl

Nr konta bankowego: 95 1140 2004 0000 3102 7935 5791

 

Spotkajmy się we Wrocławiu! 

Z wyrazami szacunku

dr Karol Dudek-Różycki przewodniczący PSNPP

Współorganizatorzy

Centrum Chemii w Małej Skali