jest nauczycielką biologii w szkole średniej i konsultantką w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosować Komputerów w Warszawie. Uczestnicząc w różnych formach rozwoju zawodowego i studiując literaturę pedagogiczną, dąży do poprawy jakości swojej pracy każdego dnia. Zgodnie ze słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam. Zaangażuj mnie i zrozumiem”, motywuje swoich uczniów do angażowania się w różne działania na różnych etapach nauki.
Jest entuzjastycznie nastawiona do korzystania z technologii jako narzędzia w eksperymentach z zakresu nauk przyrodniczych, z wykorzystaniem IBSE i projektów edukacyjnych w tle. Uważa, że te działania, wprowadzone we właściwy sposób, dają uczniowi możliwość rozwoju i ujawnienia ukrytych talentów. W opinii Renaty eksperymenty naukowe i projekty edukacyjne są bardziej skuteczne niż inne formy nauczania. Dzięki takiemu podejściu młodzi ludzie uczą się poprzez kreatywną zabawę, łącząc teorię z praktyką i przedsiębiorczość. Cały sukces, jaki dotychczas osiągnęła Renata, zawdzięczają jej uczniowie, ich rodzice, nauczyciele i inni przedstawiciele edukacji.